До Парга и назад

Не, няма правописна грешка. Говорим за Парга, не за Прага.
Парга е закътано морско градче от типа на Несебър, което се намира в северозападната част на Гърция към Йонийско море в близост до остров Корфу. Съчетанието между планина и море, къщички в стар и нов средиземноморски стил разположени амфитеатрално, крепост на хълма, много зеленина и цветя, малки симпатични заливчета, невинно спокойствие - всичко това създава очарователни условия за  лятна почивка.

Парга

София - Йоанина - Додони - Парга
Около 650 км.
Разстоянието от София до Парга е към 650 км. За около 7 часа може да се стигне до там.  Минава се през околовръстното на Солун, след което се хваща магистралата A2 за Игуменица и само газ. Има тол такси, които са около 5-6 евро на отиване и пак толкова на връщане. Ограниченията за скорост са между 100 и 130 км/ч. Има и камери за скорост. Магистралата е уникално строително изпълнение. Аз през толкова тунели не бях минавал. - 76 на брой някои, от които по няколко километъра дължина. И навсякъде има табели с информация за лотовете. Имаше и такива с над 500 млн. евро за лот под 20 км. Няма как, тунелите и мостовете оскъпяват нещата. Евала на гърците за построената магистрала! С евро пари.

Пътувайки към Парга решихме да отскочим до Йоанина, където успяхме да хапнем  уникална печена царевица за 2 евро бройката и да видим голямото градско езеро Памвотис. Езеро си има и остров.
Езерото Памвотис в Йоанина

Невероятно вкусна печена царевица. Препоръчвам я.

После поехме към Додони - най-старото оракулско средище в древна Елада (според Херодот). Използвано е още през второто хилядолетие пр.н.е., а най-ранните надписи, открити там, датират от VI век пр.н.е. Мястото е било средище на култовете към Гея и Зевс чак до обявяването на християнството за официална религия в Римската империя в края на IV век. Запазени са останки от храмовете на Афродита, Темида, Херкулес, Зевс, както и от театър и булевтерион.

Йоанина - Додони
На път от Йоанина към Додони

В целия комплекс течаха ремонтни работи.

Вкусни гръцки джанки баш от храмовете на Афродита, Зевс и т.н.
След това решихме да не спираме около забележителностите и историческите места (на всяка крачка има такива табели), а да се насочим към очарователната Парга. Малко преди магистралата да стигне до Игуменица се хваща отбивката за Парга. А наближавайки Парга от пътя, по който се движите се откриват чудесни гледки към Йонийско море, към близките острови, както и към малки закътани заливчета с плажове.  Спряхме за миг да запечатаме гледката и продължихме нататък.

Закътано плажче
Мернахме яхтата и решихме да се спуснем до долу.
Имаше плаж, на който се върнахме след като се настанихме в хотела.
Отседнахме в хотел "Paradise", който се намира в централната част на Парга. Рейтингът му в Booking.com беше 8+, а това е един добър рейтинг. Имахме проблем с намирането на парко място, но извадихме късмет с появилото се едно такова в двора на съседната до хотела църква.

На плаж ходихме към закътаните малки заливчета. Избягвахме централния плаж на Парга.

Водата се оказа много солена. За първи път бяхме на чакълест плаж.
Продават специални "гуменки" за такъв тип плаж

Заведението предлагаше страхотна скара и картофки

Nivea 30-ти фактор и се печеш на плажа.
Хубавото на чакълестия плаж е, че липсват дребни песъчинки,
които влизат навсякъде ;-)

В и около Парга не чухме нито една българска реч. Осезаемо е присъствието на англоговорящите, на немците и на холандците. Холандците направо идват с колите си да къмпингуват. От славянските групи се открояваха сърбите и руснаците.

Разходката из улиците на Парга е истинско удоволствие

Waiting for the perfect match

Обслужването. Обидно е да си го призная, но не знам кога ще ги стигнем. Учтиви и с грижа за клиента. Искахме да поръчаме две салати, на което сервитьора ни каза, че салатите са големи и по-добре е да си вземем само една. Оказа се прав. Той остана с 5-6 евро по-назад, но с добър бакшиш и доста доволни клиенти. Как да не се върнеш при него?
Заведението в което бяхме доста приятно изненадани
Горе от крепостта се открива страхотна гледка към Парга, към плажа Волтос и близкият остров на Богородицата, както и към недалечните острови в морето. Като изключим мястото около кафенето, прави впечатление това, че крепостта е леко занемарена. Кризата се усеща почти навсякъде в Гърция.

Крепостта

Плажът

Чудесната средновековна атмосфера на морски град, пипната по модерен начин, грабва и пленява за цял живот. Нежеланието да напуснете това чаровно морско бижу е гарантирано.  Решихме да не се връщаме по стария път, а да продължим по крайбрежната ивица от Парга до Превеза, след това да се забием малко в селската част на Гърция и после да се върнем на магистралата.

Парга - Превеза - София
Времето беше чудесно за пътуване. Климатика, музичката в колата и различни гледки наоколо спомагаха за приятното пътуване. Дори блокираните от протестиращите таксисти пунктове за плащане на магистрални тол такси работиха в наша полза. Всички коли минаваха транзит, понеже бариерите бяха вдигнати.  Качвайки се на магистралата А2 много ни се искаше да завием посока Парга, но хванахме посоката за  София. Връщането в Парга остана единствено въпрос на време.

Място за споделяне и коментиране