Ден 7: От Ко Тао до Ко Пи Пи - Част 1

Преди Ден 7 да се развихри и да ни поеме във водовъртежа на новите приключения, трябваше да сe сбогуваме с "островът на костенурките". Заканихме се да дойдем за повечко дни, да се срещнем пак с  изумителния подводен свят пълен с красиви морски създания и да потърсим костенурки.

Докато чакахме на пристанището на Ко Тао, се запознахме с една около 20-годишна германка. Момичето от 6 месеца обикаляше из Азия. Първите 3 месеца заедно с една нейна приятелка, която след това се върна в Германия. После момичето остава и продължава да обикаля. Респект. В Тайланд по-вероятно е да срещнете или двойки или групи от европейски и американски туристи. Единаците пак се срещат, но по-рядко. Направи ни впечатление една група от 5-6 испаноговорящи момичета на 20-25 г. Бяха доста емоционални и яки на вид. Физически яки. Не знам какво мъкнеха, но имаха огромни сакове. Определено не бяха backpacker-и.

Koh Phi Phi - нашата следваща дестинация.

Пътуването до Коh Phi Phi започваше към 10 вечерта и включваше няколко смени на транспортни средства. Очаквахме около 11 часа преди обяд на другия ден да сме на Koh Phi Phi. Целият маршрут започваше от Ко Тао с едно бавно 6-7 часово среднощно плаване до Surat Thani (някъде може да се види и като Suratthani). След това имахме над три часа пътуване с автобус до Krabi, който се намирана на друготo(западното) крайбрежие на Тайланд. И вече от Krabi  трябваше да хванем ферибота за Ko Phi Phi. Още около 2 часа плаване.

Koh Tao(A) - Koh Phangan(B) - Koh Samui(C) - Suratthani(D) - Krabi(E) - Koh Phi Phi Don(F)
Колкото и да се надявахме да не е така, но от всички кораби/фериботи подготвящи се за тръгване най-подозрително изглеждащият беше нашия. А вътре се оказа още по-екзотично. Под. На пода наредени тънки матраци. Калъфките на матраците и на възглавниците бяха леко кирливи. Явно бяхме улучили последния ден преди да ги сменят. Вместо чаршаф използвахме голям син шал. После дойде още една изненада - всеки матрак е за двама души. За охлаждане на помещението се използваха вентилатори, разположени на 2-3 метъра един от  друг. И това беше луксозната част на кораба - втория етаж. На първия не беше толкова уютно.

Всичко с нас. И багажа вътре.

Някои си носеха одеала. Явно не им беше за първи път.
За щастие нашият "климатик" беше изряден.

Гаси лампата и да си лягаме, че много страшно
А когато всичко това потегли и започна нестабилно да се люшка и удря във вълните, пак се сетихме за морската болест и повръщането. Но и този път се оказахме стабилни (в някои краища казват стабиУни). Легнахме и след има няма 10-15 минути люшкане отнесохме. Бяхме доста изморени от дневната екскурзия, гмуркането, обикалянето и емоциите. През нощта минахме с по едно-две междинни събуждания за по няколко минути, но умората и люшкането пак ни приспиваха. Последното събуждане беше няколко минути преди да пристигнем, защото изведнъж стана по-светло. Жълтата светлината идваше от пристанището на Surat Thani. Към 4:30 сутринта вече бяхме там. Движихме се по разписание.
Стъпването на земята ни донесе огромно щастие и чувство за стабилност. Пред гарата ни посрещна поредният конвойор. Огледа ни, провери билетите, след което ни разпределиха по 8-10 души в каросериите на паркираните пикапи и потеглихме. Нанякъде.

С такива пикапи ни взеха от морската гара на Surat Thani
Мястото, където пристигнахме представляваше кафене-ресторант. Освен това беше и място за живеене на самите собственици на заведението.

Мястото, където чакахме автобуса за Krabi.

И така посрещнахме изгрева... July morning, ама през септември
Няколко мини-вана като този на предния план докараха още туристи.
Пътувахме с автобуса на отсрещния тротоар.
След като изчакахме всички, които трябваше да пристигнат за пътуването, качихме се в автобуса и потеглихме  към Krabi. Времето беше тайландско, т.е. нито слънце, нито дъжд. Минахме през няколко населени пункта, но предимно се движихме по магистрала или скоростен път без насрещно движение.

Будистките храмове са често срещана гледка в Тайланд

Будистки монаси. Истински.
Пак будистки параклиси
Тайландското село

Крайпътен магазин

Както споменах в някой от по-предните постове, тази година сезонът на мусоните беше подранил. Докато пътувахме това си пролича от наводнените ниви, съборените мостове и пропадналите части от магистралата. По-късно в Банкок щяхме да видим цели квартали погълнати от тъмнината заради наводненията.

Направи ни впечатление огромният брой кокосови плантации и зеленината наоколо. Много е зелено. С тези постоянни валежи, слънце и топло време мястото е рай за растителния свят.

Кокосова плантация

И колкото повече се отдалечавахме от източната част на Тайланд и наближавахме западната, толкова по-тъмни облаци се задаваха на хоризонта. В един момент започна да вали. Но шофьорът на автобуса до последно устискваше да пусне единствената чистачка, която работеше. После се оказа, че освен чистачката и само единият фар беше изправен.

Някъде натам е Андамана

Дъждът не беше силен, то спираше, то пак започваше

След 3 и нещо часа път спряхме. Но не на морската гара, от където да си хванем ферибота за Koh Phi Phi. Беше поредното туристическо кафене за стопаджии.

На сухо се чака добре

Нямаше изненадващи цени, като на летище София например
И така, на поредната гара-кафе си чакахме поредният транспорт, за да ни закара до поредната морска гара. Тъкмо да си харесаме нещо от менюто на заведението и се чу "Koh Phi Phi!  Koh Phi Phi !". Беше за нас. Дойдоха да ни закарат до морската гара. Тя се оказа най-добре изглеждащата гара от последните няколко, през които минахме или чакахме.

Морската гара на Краби носеше нещо екзотично в себе си,
подобно на летището на Ко Самуи
Заверихме си билетите и се насочихме към изхода

Ко Пи Пи те посреща още от Краби

Ко Пи Пи ни очакваше

Довиждане, Краби. След няколко дни ще се върнем
Пътуването до Ко Пи Пи отне около два часа. Времето беше прекрасно и почти през цялото време бяхме на палубата. Въпреки, че вътре имаше доста свободни места, ние предпочетохме да дишаме чист морски въздух на открито и да попиваме нови и нови гледки, които Тайланд можеше да предложи.

Довиждане, Краби. След няколко дни щяхме да се върнем.

Някой носеше подарък за щерката  (надявам се)
С наближаването на Ко Пи Пи морето се успокояваше.
Някъде зад този остров очаквахме заливът и пристанището
Колкото повече кораби се появяваха наоколо,
толкова по-близо бяхме до Ко Пи Пи.
Младежът отдясно приличаше на "Шерминатор" от филма "Американски Пай"

Плаването мина безпроблемно. За нас. Но не и за две влюбени китайски двойки. Някъде към средата на пътуването дамите ги хвана морската болест. Стана им лошо. Прибледняха. Джентълмените веднага се погрижиха за дамите, като им намериха по едно пликче и вода. Малко след като на дамите им стана "по-леко", дойде ред на мъжете. Кофти момент за тях,  но пък Ко Пи Пи имаше с какво да ги компенсира.
Колкото повече кораби разминавахме, толкова повече наближавахме заливът и пристанището.

Съвсем малко остана
Приятно е да усетиш земята под краката

От моста на пристанището се виждат малки рибки.
Водата е невероятно чиста
Наляво, надясно, навсякъде гледката е една... спокойна
След повече от 12 часа път, някъде към 11 сутринта, бяхме достигнали крайната цел на това пътуване - островът Ко Пи Пи. Заливът и гледката към пристанището съчетали в себе си палми, скали, сламени къщички, лодки, плажната ивица от златен пясък, чиста и прозрачна вода и като цяло спокойствието наоколо създаваха такъв невероятен ефект у пристигащите, че умората минава на заден план, а на човек му се иска времето да спре за няколко минути.

С огромно удоволствие стъпихме на острова и се огледахме. Наляво? Надясно? Накъде? Нямяхме резервиран хотел. Очакваше ни поне един час обикаляне. Тръгнахме надясно.

Място за споделяне и коментиране