Ден 3: Красотите на Пралин

Ден 3 ни посрещна с толкова хубаво време, че отново започнахме отново да си повтаряме като в тайландското пътешествие преди 6 г., че където и да отидем, времето е наш приятел. Ноемврийско топло слънце, директно от вилата на плажа, а там няма хора, водата е 28 градуса. Кеф.

Места като това, плюс липсата на туристи, плюс липсата на всекидневно-бързане-за-някъде... презареждат батериите на макс.  И понеже човекът е голям лакумник, ние искахме много неща от Пралин. Най-малко да посетим двата от най-красивите плажове в света - Anse Lazio и Cote d'Oro. За тази цел ни трябваше кола под наем.

И нека бъде червена... или почти. Не че имахме някакви претенции или опции за избиране, но все пак ни се падна една леко червенееща кола под наем. Kia Picanto. Пикантна от пръв поглед.

Осигури ни я домакинята чрез едни нейни познати, които дават коли под наем. Около 40$ на ден. Ако се поразтърсите и не сте на зор, може и за около 30$ на ден да намерите. Домакинята изглеждаше много свястна, и решихме да й се доверим. Все пак това ни беше първото пътуване до Сейшелите и тепърва предстоеше да опознаем хората, кой какви номера прави и т.н. На Сейшелите движението е обратно на нашето и воланът в колите е от дясната страна. Вижда се от снимката. Вече имах опит от Тайланд, където е по същия начин. Важния момент с колите под наем е да е автоматик. Адаптирането към начина на шофиране изисква около 15 мин. време на път.  Важно е да се свикне с лостчетата за мигачите и чистачките, които са с разменени места. Интересния момент е, че тъкмо се свикне с тях, и като се приберете в България първия ден се бъркат чистачките и мигачите. Както казах, 15 мин. време на път и нещата се оправят.

Екзотика. Стига техника. Това искахме на Пралин. Искахме да обиколим колкото се може повече плажове на Пралин. Съвет: вземете си кола под наем, и не разчитайте на градския транспорт.  То че има градски транспорт има, но нито е достатъчно конфортен, нито е достатъчно точен, нито е достатъчно бърз. На такова екзотично място мобилността е задълже и се постига само с кола под наем (или кола с шофьор под наем). С такси ще ви излезе чувствително по-скъпо. С пълен резервоар тръгнахме към Anse Lazio - един от смятаните за по-по-най-плажове в света.

Пътуването с кола е изключително приятно нещо. Вие избирате маршрута. Може да спрете където си поискате за 1-2 селфита, както и да си купуте някой сувенир. За Anse Lazio избрахме да минем през Националния парк на Пралин, а връщането да го напраивим по крайбрежието. Добър избор.

Влизате в трпическа гора

Карате в тропическа гора

Високите палми са нещо като тунел. Пълни душата.

На път за Anse Lazio минахме покрай нещо, което ни грабна вниманието. Нещо толкова чаровно и пленяващо вниманието, че нямаше как да не спрем и да се гмурнем. Това нещо се нарича Anse Boudin и се намира малко преди първата ни цел - Anse Lazio.

Това е най-добрия вариант за градски транспорт.  Относително нов автобус "Тата".
По-късно ще споделя и нашите преживявания.

В мига в който зърнахме Anse Boudin и шарената палитра от цветове, малки островчета, надигащи се върхове и златист пясък си казахме ... СТОП. Anse Lazio ще почака.

Стоп! Чудеса НЕ се подминават.
На този плаж имаше само един местен тъмнокож, който предлагаше лодки под наем. Човекът толкова го мързеше, че само ни погледна и дори не се напъна да ни предложи я лодка, я скутер. Ако е на твърда държавна заплата, няма за какво да се напъва. И без това е на екзотично място, за което ние даваме едно немалко колочество пари, за да отидем за няколко дни/седмици.

Спокойствие

Топло и слънчево време
Човекът с лодките, на който не му пукаше много много дали ше си вземем лодка под наем, слънчевото топло време, купестите облаци, липсата на туристи - всичко това в събуди в мен онези детски спомени от летните ваканции в пионерските лагери, когато единствената ни грижа беше... да се забавляваме. Това се очакваше и от нас на Сейшелите - да се забавляваме. И ние не закъсняхме...

Ladies first! Първо дамите!
(да проверят за акули)

Бърже към водата, че то ноемврийското слънце не прощава
(зад левия връх се намира Anse Lazio)

Йок туристо. Перфектно за кибичене.

Направихме едно топло гмуркане и се насочихме към Anse Lazio, което беше съвсем близо. Малко след плажа имаше магазин, където спряхме да купим вода, кола и тоник. Човек трябва да се хидратира.

Само напред

Имаше едно по-стръмно изкачване.
Катеренето се усеща, ако си с икономична кола с пуснат климатик.

С малко повечко газ стават работите

Йееееее, стигнахме до паркинга за Anse Lazio.
Съвет: в ненатоварения сезон може да спрете до плажа, надали ще има много коли.

Към плажа Anse Lazio
От паркинга на Anse Lazio до плажа са 50-60 м. Нищо работа, а и е доста приятно под високите тропически дървета да се насочиш към един от най-красивите плажове, бижуто на Пралин - Anse Lazio.

Място за споделяне и коментиране