Ден 8: Круиз около островите на Koh Phi Phi - Част 1

Архипелагът Phi Phi, който е и Phi Phi National Park, се състои от няколко острова. Най-големиет е Koh Phi Phi Don - това е островът на който отседнахме. Единственият с постоянно пребиваващо население. Следващият по големина е Koh Phi Phi Leh (може да го срещнете изписан като Lee, Ley, Le). Ще го пишем като Ко Пи Пи Лей, иначе се произнася нещо средно между Ли и Лей. Той е вторият по големина остров от архипелака Пи Пи и не е населен, с изключение на няколко бунгала за хората стопанисващи острова и няколко туристически палатки . Едно изключително красиво място, със спиращите дъха плажове и заливи Maya Bay, Loh Samah, лагуната Pileh. Ко Пи Пи Лей става особено популярен след филма "Плажът" с Леонардо Ди Каприо, който е сниман на плажът Maya Bay. Останалите острови от архипелага са Bida Nok, Bida Noi, и Bamboo Island (Ko Mai Phai). Те са доста по-мънички, но с чаровни плажове от искрящ бял пясък и ярка тюркоазно синя вода. Архипелагът Пи Пи е мястото, което пленява с всичко около него. Идеално направление за романтично пътешествие, за меден месец или просто за почивка сред красиви неща, създадени от природата. Намира се на почти еднакво разстояние от Краби и Пукет, но е част от административното управление на Краби.

В деня на екскурзията времето още от сутринта беше слънчево. Продължавахме да вярваме, че където отидем времето веднага се оправя специално за нас. Носихме си хубавото време. А когато е слънчево на Ко Пи Пи, гледката става магнетична и отпускаща.

Пристанището изглежда много приятно
Поредната група туристи се подготвя за круиз
Сутринта всичко се раздвижва. Час пик за екскурзионните турове

Изключително време за круиз около островите
След като закусихме в едно от заведенията до пристанището ("нашето" заведение беше все още затворено), качихме се на круизния кораб и се отпуснахме. Спиращата дъха гледка правеше с въображението ни каквото си поискаше. А ние просто се наслаждавахме.

Прекрасно време за обиколки. Нито вали, нито жега.
Тъкмо потеглихме и трябваше да спираме. Първата спирка, която направихме беше на едно малко плажче. Туристите имаха възможността да нахранят дивите маймунки с банани.

Наближаваме плажът на маймуните

Лодката наближава и от там туристите хвърлят на маймунките банани.
Ние предпочетохме да поплуваме в тази изключителна вода
Това беше единственото нещо, което имаше да видим на Koh Phi Phi Don. Насочихме се към Koh Phi Phi Leh (Lee, Ley и т.н.). Корабът не бързаше и така имахме възможност да видим повече от островите и под водата. Следващата спирка беше пред "Пещерата на викингите". За наше съжаление курсът не включваше влизане вътре, само спряхме да я разгледаме. В пещерата има много древни рисунки на кораби, за които някои учени предполагат, че датират от времето на неолита. Освен това в пещерата има много птичи гнезда, които се водят местен деликатес. Нямахме възможността да ги пробваме. През 1972 г. крал Рама IX дава ново име на пещерата - Там Пя Наг, заради приликата на част от скалата с главата на великият змей от будистката митология Наг.

"Пещерата на викингите"
Вход към пещерата има само от към водата
Пазителите
Главата на митичния змей Наг се показва от тъмната дупка
След като се върнахме назад във времената на викингите и будиската митология, поехме към следващата спирка, а тя беше лагуната Pileh. Едно място, на което след като  попаднеш, е трудно да повярваш, че всичко е истинско. Особено цветовете.  Предвижвахме се много бавно, заради многото кораби и лодки, които вече го бяха напъплили. Изглеждаше толкова неистинско. След "пещерата на викингите" и будисткия змей Наг, очакванията бяха всеки момент някое митично чудовище да изплува и един по един да подпука всички натрапнищи, осмелили се да нахлуят в неговата райска лагуна.

Напред към лагуната
Беше пълно с малки моторни лодки
Няма фотошоп. Всичко е истинско.
Sony-то даде най-доброто от себе си, да запечатли лагуната такава, каквато е

Бяхме най-големият кораб, който влезна в лагуната.
Колкото и да ни се искаше да поплуваме, трябваше само да гледаме.
Туристите от по-малките лодки плуваха
Джурасик парк
На корабът бяха и нашите стари познайници - двете китайски двойки от вчерашното пътуване от Краби за Ко Пи Пи. За всеобщото щастие това пътуване не им създаде никакви морски проблеми и те като нас се наслаждаваха на екскурзията.

Една от китайските двойки

Напускането на лагуната Pileh беше тъжна раздяла с едно истинско бижу, създадено от природата и почти скрито от човешкото око.

Напускахме тази приказна лагуна леко натъжени
Закътано плажче. Поредното.

Насочихме се към Maya Bay - "плажът" на Леонардо ДиКаприо.

Място за споделяне и коментиране