Сейшелите - екзотичното пътуване до социалистическия рай

"Харесвате синята? Купете си жълтата!", гласи надписът до касите в ИКЕА, приканвайки ни да си купим от онези чанти назаем, докато обикаляме магазина.
"Харесвате Тайланд? Отидете на Сейшелите!", казваме ние. След 5 поредни пътешествия до Тайланд, две от които разнообразени с черешката на Азия - Сингапур, най-накрая променихме традицията. Сменихме Азия с Африка.

И бяхме очаровани. Не бяхме виждали толкова красиви заливи и толкова диви плажове, а залезите са неописуемо очарователни и тихи. Такава липса на туристи на иначе популярно място. Толкова гигантски костенурки, свободно разхождащи се на един от сейшелските острови. Такива екзотични гледки от върха на джунглата към заливите, с носталгичен привкус на детски фантазии от книгите за морски пирати и приключения в джунглата. Изобщо не подозирахме, че всичко това ще го усетим и преживеем по един незабравим за нас начин. Всяка ново място, което посещавахме, събуждаше нови чувства или някакви стари мечти и фантазии. Очаквахме нещо като Тайланд, а получихме нещо... специално. Шах и мат.

Не спряхме да скачаме от приятни изненади
(хеле па аз, до стратосферата ще стигна)

Ей така си се разхождат тези големи приятелчета

Джунгла. Тихо и спокойно място, което човек не иска да напусне.

Планиране

Самолетните билети бяха първият основен проблем, с който трябваше да се справим. Следвахме вече описания и утвърдения от нас начин за търсене на самолетни билети. Използвайки SkyScanner търсихме удобните часове, авиокомпании и цени. Нашите фаворите Катарските авиолинии (Qatar Airways) предлагаха най-изгодните цени от София до Сейшелите с едно спиране в Доха за около 1050 евро за двама отиване и връщане. Но, това не не бяха най-удобните за нас полети. Около 24 часа на посока ни се сториха прекалено много. Катарците имаха и по-удобни полети, но на доста по-висока цена. Турските авиолинии (Turkish Airlines) предлагаха най-удобните за нас полети. В петък вечерта в 21:15 се излита от София, сменя се самолета в Истанбул и в събота около 11 сутринта сте на Сейшелите. И като махнем часовата разлика от 2 часа излиза, че за около 12 часа се стига от София до Сейшелите. Яко. Връщането също беше удобно. Полета е в понеделник 21:10 от Сейшелите (т.е. ползва се целия ден) и във вторник сутринта 8:50 българско време се каца в София. Пак яко. Цената с Turkish Airlines беше 1144 евро, т.е. 100 евро повече от катарците. И така, летяхме в петък 24 ноември в 21:15, а обратно на 4 декември в 21:10. 10 дни, 9 нощувки.

Островите

Вместо качествено да мързелуваме на основния остров Махе, решихме да си направим island hopping между 3 от основните острови на Сейшелите - Махе, Пралин и Ла Диг. Първите 4 нощувки на Пралин, след това 2 нощувки на Ла Диг и последните 3 нощувки на Махе. Макар че от Махе редовно се извършват еднодневни екскурзии до останалите два острова (с ферибот се стига за час и половина), по-добрия вариант е да се остане поне за една, да не кажа две нощувки на всеки от островите. Така доста по-добре ще ги опознаете и ви гарантирам, че Махе, Ла Диг и Пралин ще събудят абсолютно различни чувства във вас. Пралин ме върна  към социализъма, на Ла Диг намерих детските си мечти, а на Махе влязох в ролята на сървайвър. Освен това, всеки от островите притежава уникално красиви заливи, плажове и гледки. Всичко това по-детайлно ще споделя с вас в следващите глави, описани ден по ден и представени с фото, а вече и видео материали.

Багаж

Обичаме да пътуваме само с ръчен багаж, дори когато сме с децата. Две раници са ни напълно достатъчни за дрехите, които ще са необходими на тропиците. При 30 градуса дневна и 25-26 нощна, много много дрехи не са необходими. Освен дрехите в раниците сложихме два комплекта за шнорхелинг, по един чифт сандали, два електронни четеца Kindle, един фотоапарат за подводни снимки и няколко зарядни.

Две раници са достатъчни. Някои дрехи дори останаха неносени.
От лятото бяха останали слънцезащитни спрейове, които бяха в бутилки от 150 и 200 мл. Като ръчен багаж няма да минат секюрити проверките заради ограничението от 100 мл. на контейнер. Решихме този проблем със закупуването на комплект празни контейнери за полети. Има ги в дрогериите DM и са на цена от около 5 лева. Влизат два или три пластмасови контейнера по 50 мл. и няколкомалки контейнерчета по 10-20 мл. Тези комплекти са доста удобни, особено ако имате специални предпочитания към опредлени козметични продукти, които ползвате и са в големи упаковки. Ние ги напълнихме със слънцезащитен крем на Nivea, чийто срок щеше да изтече преди следващото лято. Другото което сложихме беше крем против изгаряне, защото когато близо до екватора пече... то направо изпича. Между другото, това със слънцезащитните продукти се оказа доста добър ход. Продукти на Nivea 30 или 50 фактор на Сейшелите видяхме за 25+ евро. В България ги купуваме намираме за около 15 евро. Като цяло, на Сейшелите е осезаемо скъпо спрямо българските цени. Ценово е съпоставимо със западна европа. Ще давам примери с цените в маганизите и ресторантите последователно, докато описвам пътешествието.

Извънредни проблеми

Септември месец закупихме билетите за Сейшелите, а в началото на октомври се разрази епидемия от белодробна чума (наричана още "експресния влак на смъртта") на Мадагаскар, вземайки стотици жертви. Най-лошото беше, че после се прехвърли на Сейщелите, вземайки две жертви и поставяйки под карантина хората, влезли в контакт с тези жертвите. Полетите от Мадагаскар за Сейшелите бяха спрени. Турските авиолинии не бяха засегнати. Следихме темата с чумата отблизо по новините и в специална тема в TripAdvisor. Освен това, информативно се обадихме на Турските авиолинии да питаме какви са вариантите за промяна на дестинацията. Алтернативите бяха карибския басейн или... пак Тайланд. За 6-ти път :-) С малко доплащане от наша страна все щяхме да изберем някой тропически остров. За щастие, взетите превантивни мерки от страна на сейшелското правителство дадоха резултат и преди нашето отпътуване нови случаи на чума не бяха регистрирани. Отдъх.

Мина октомври. Ноември отбеляза 24-я ден. Петък. Работния ден свърши, време беше за "Води ме в някоя квартална кръчма и поръчвай...". Само дето кръчмата, към която се бяхме запътили, беше някъде в Индийския океан 5 градуса под екватора и на 12 часа път от София. Самолета ни чакаше...

Място за споделяне и коментиране