Ден 2: Време за... почивка

Не бяхме хапвали готвена храна от самолетната сутрешна закуска (ако може да се брои за готвена). Искахме да пробваме от местната креолска храна, местната бира, местното "каквото дойде".

Какво прави човек на Сейшелите, когато е много гладен? Точно така, познахте... отива на плажа да си си направи няколко селфита и да ги сподели с близките (особено с Марк Зукърбърг)
Add caption

1. Нагласяме апарата за автоматично заснемане
2. Тичаме с все сила за пИрфектната снимка

3. Постоянно скачаме
(кой не скача е...)

И така няколко дубъла, докато не уцелихме правилната снимка.

Тази я направихме само с един дубъл

Гледката надясно от входа към вилата
Гледката наляво на входа към вилата

Направихме още няколко "плажни" снимки и поехме да търсим ресторант. Този път не се движихме по плажната ивица, а по главната улица. Първото нещо, което ни направи впечатление, бяха улиците. Сравнявахме ги с улиците в другата екзотична дестинация - Тайланд. Първото нещо, което прави впечатление, бяха значително по-чистите, по-красиви и по-подредени улици (асфалтовата настилка не я сравнявам).  Второто нещо, което ни направи впечатление, беше начинът, по който са направяни отводнителните канали. След няколко на Сейшелите попаднахме на много силни дъждове, но улиците никога не бяха наводнени по начин, по който това се случва в Тайланд.

Улицата пред хотела. Вижда се по-високия асфалт и отводнителните шахти.

Ако се чудите накъде да поемете... тръгнете надясно

Приятна ноемврийска разходка
Не може без селфи

И така както си вървим, ето че започват да изникват ресторантите. Основно бяха ресторанти към хотели. Мернахме ресторант Paradisier. Беше отделно само ресторант в красив островен стил и с хубава тропическа градинка. Време беше да вкусим от местното ядене.

Ресторант Paradisier

Работното време на ресторанта е от 12:00 следобед до 21:00 вечерта. Така е, хората трябва да си почиват. Поръчахме си два различни вида филета местна риба, приготвена по креолски. Чакането беше съпроводено със сейшелска бира. Приятна светла бира. Много, ама много пивка в тези тропически места.

Чакането си заслужаваше
Сметката...  викам направо да я прескочим? Няма. Информативно цената за двете порции риба с 2 бири излезе 865 сейшелски рупия или около 55 евро. Като бирата беше по около 70-80 рупия едната. Като цяло цените на Сейшелите са от типа на тези в западна Европа. Постепенно ще описвам къде и как да се храните и от къде да се купува.

След ресторанта се запътихме към хранителния магазин. Надявахме се цените да са малко по-български.

Бледоликите туристи се връщат от Whole Foods Market (в дъното вдясно)
Бяхме във вила със самостоятелна кухня и всички необходими прибори за приготвяне на храна. Намерихме Whole Foods Market, където отидохме да купим някои неща да сложим в хладилника. Изненадата с цените продължаваше. Ето я касовата бележка.

504 сейшелски рупия са около 32 евро
Да изкарам малко детайли (цените са при груб курс от около 16 рупия за евро).
  • Бира Eku (~300 ml.) - 3.06 евро (моята предпочитана бира)
  • Бира Seybrew (~300 ml.) - ~2.8 евро
  • 6 яйца - 2.25 евро
  • Бял хляб нарязан - 2.5 евро
  • 100 грама шунка - 4.3 евро
  • 350 грама манго - 1.1 евро

Цените са доста европейски. Магазинът е от световноизвестната американска верига Whole Foods Market, която през 2017 беше придобита от Amazon.

Алтернативата на този супермаркет са малки магазинчета за хранителни стоки, които се държат от индийци. Цените са 30-50% по-ниски. На връщане минахме от един такъв магазин да си купим пръскало против комари. Оказа се, че бирата Seybrew е 25 рупия, вместо 45 в американския маркет. Следващите няколк одни се ориентирахме към индийските магазини, а в Whole Food Market ходихме да си купим свястно вино или да пийнем хубаво кафенце (едната част от маркета е кафене).

Свърши перфектна работа през следващите 10 дни

Разходката се оказа много приятна. Взехме си по една бира (станах фен на бирата Eku) и седнахме на топлия пясък на плажа Grand Anse. Наблюдавахме залеза, слушахме плясъкът на малките вълни на завръщасщият се прилив, правихме снимки и най-накрая се отпуснахме и се почувствахме на почивка.

Залезът над Grand Anse
Денем и нощем, водата е первектна за къпане

Място за споделяне и коментиране