Ден 11: От Ао Нанг до Пукет - Част 2

Бяхме се приготвили за 4-часовото пътуване от Краби до Patong Beach на Пукет. Настанихме се на последната седалка в минивана. По пътя щяхме да оставим две групички съответно на летището и на един от първите плажове на Пукет. Потеглихме, а от нас се искаше да се отпуснем на задната седалка и да разглеждаме Тайланд. Очакваше ни преминаване през малки села и градчета, пътуване по скоростни отсечки и двупосочни пътища, едно спиране да се поразтъпчем за около половин час и още едно спиране да натоварим един човек от вече познатите ни "кафенета-гари".

Краби (А) - Patong Beach на Пукет (B)

Вчера по това време... бурята... здрав адреналин... какво ли ни чака в Пукет?

По лепенката Patong на тениската "транспортьорите"
се оправят кой пасажер за къде е и къде да го оставят

Шаро е доволен. Цял кош e за него.

След около два часа път спряхме на една малка мини-гара, която се намираше "някъде". 30-минутна почивка беше добре дощла.

Миниванът Toyota с който пътувахме.

Купихме няколко студени нескафета в малки кенчета и кокосов чипс с мед.  Всяко нещо, което си купувахме в Тайланд гледахме да е в срок на годност, за да не стават изненади. И след като и кокосовия чипс с мед и сусам имаше срок на годност до 30 ноември (ако не се лъжа) 2554 година, решихме, че си заслужава да го купим.

Срок на годност до: 30 Ноември 2554 г. Купувам!
Всъщност, срокът на годност отговаряше на 30 ноеври 2011 година. Годината на етикета беше по Будистския календар. Разликата между Будистския и Григорианския (демек нашия) календар е 543 години. През 1940 година Тайланд мести отбелязването на Нова Година от 13 Април на 1 Януари. Въпреки това, тайландците продължават да празнуват идването на Новата Година по стария начин на 13 април. Наричат го празник Songkran. Освен в Тайланд този празник се отбелязва и в Бурма, Камбоджа, Лаос, Малайзия и други държави изповядващи Будизъм, като всяка го нарича по свой начин, но датата е същата. В по-големите градове и в моловете преобладаващите етикети със срок на годност бяха с дати като нашите.
Шофьорът ни приканва да заповядаме в колата. Пътуването продължаваше.
Отново на път

При навлизане на Пукет се минава по мост през пролива, свързващ острова с континенталната част.  Има и КПП. Това, което се забелязва при навлизането на остров Пукет е, че всичко наоколо започва да изглежда по-луксозно и по-подредено. Но и по-урбанизирано.

Проливът между остров Пукет и континенталната част на Тайланд

КПП Пукет

Това с жълтия купол е джамия

Летище "Пукет"

Влязохме на летището да оставим няколко англоговорящи туриста

След като оставихме първата група на летището, спряхме пред поредната стопаджийска гара. Шофьорът пита дали сме с резервирана стая на Patong Beach или тепърва ще търсим. Казахме, че сме се обадили да питаме в хотела за места и са ни казали да заповядаме без никакви конкретни ангажименти и имена. Той ни помили да влезем в "гарата", където  имаше туристическо бюро и ни "предаде" на едно момиче. На нея също й разказахме  цялата история с резервацията. От рецепцията на хотела ни бяха казали сумата от 1200 бата за нощувка. Момичето каза, че може да се разбере за 1000 бата. Така и направи. Купихме си ваучери от нея, взехме един нов пасажер и потеглихме.

Пред "гарата" от която си купихме ваучери за хотела на Патонг

След като оставихме останалите от минивана на различни плажове по крайбрежната ивица на Пукет, стигнахме до Патонг бийч. Нашата крайна дестинация. Миниванът спряхме пред хотела, както се бяхме разбрали и на нас ни остана само да се настаним. Каквото и направихме. Времето на Пукет беше типично тайландско.

Място за споделяне и коментиране