Ден 2: Ко Самуи - Част 2

Хотелът Grand Thai House Resort се намира на втора линия както от към плажа, така и от към страна на търговската улица. Едно много удобно и закътано място.

Персоналът на рецепцията ни посрещна приятелски и с увмивки. Тайланд - страната на усмивките. Настанихме се на последния етаж, с изглед към морето (през палмите).

Sawa dee - Добър ден. И винаги усмихнати

Басейнът, в който никой не се къпеше, но всеки ден се чистеше

Морето наистина се вижда, но през палмите
Най-накрая стигнахме до първата точка от нашето пътешествие. Настанихме се. Оставихме  "многото" багаж, скочихме в банските и се насочихме към плажа.

едно...
 две...
три...

...и си на плажа. А той е страхотен. Пясъкът е топъл, много ситен, приятен на пипане и чист. Водата е като като чай. Отиваш и си почиваш. Въпреки вятъра, който се забелязва на снимките, и на моменти облачното време, мога с ръка на сърце да кажа, че тези два фактора изобщо, ама по никакъв начин не повлияха на нашия комфорт. Там е истински рай и за децата. Т.е. влизаш във водата, излизаш и онзи ефект със "зъзненето" го няма.

На тази снимка изглежда все едно зъзна, но това беше първоначалната ми реакция на облаците и вятъра. Един вид по навик. При постоянна температура на въздуха 30-31 градуса (през нощта минималната е около 25-26)  и температура на водата 28 и нагоре, много бързо отвикнахме да "зъзнем". Включително и един ден от престоя ни, когато обикаляхме с лодка островите, попаднахме в буря и останахме мокри като кокошки от сутринта до вечерта. Но, и на тази история ще й дойде реда.

Уникална вода
Наслаждавахме се на плажа, на водата, на топлото време, на спокойствието, на почти празния плаж. Вдишвахме чист тайландски въздух с аромат на море и кокоси. И просто си лежахме на шезлонгите.

Не е толкова апокалиптично колкото изглежда
Храненето и пиенето на течности трябва да бъде организирано качествено и количествено правилно. За целта си харесахме едно заведение на плажа. Поръчахме тайландска супа, баракуда(риба) на скара и тайландска бира Chang (значи "слон"). Изобщо не съм притенциозен към храната, но този път имаше изключение. Кориандъра. Ако го махнем от супата, всичко останало е много вкусно. От тогава при всяка следваща поръчка (супа или ястие) изрично питах дали има кориандър, и ако има ги молих да не слагат.  Бирата е много добра. Наподобява неутралната  "Бекс". Сервират я в дунапренени поставки. Така хем не кондензира, хем си пази температурата. Измислили са го.  А баракудата се оказа една изключително вкусна риба. После на доста места си я поръчвахме.

Бирата Chang е много добра
След вкусното хапване и още малко време на плажа, решихме да се поразходим. Хванахме плажната ивица и се насочихме към мястото, където градската река се слива с морето. Тази част е определена за резерват. Разходката по мекия коралов пясък и топлата вода е  фантастична.

Насочихме се по плажната ивица посока  хълма
Стигнахме до резервата. Резерват, резерват, колко да е този резерват. Нищо особено. Не видяхме нищо особено и завихме към населената част.

Реката резерват. По моста се върнахме към населената част
...  а по средата остров

Забелязахте ли го вече? Между двете палми. Варан. Да, това е истински варан. Хората на Ко Самуи са успели да запазят комбинацията между дивото и модерния свят.Уникално е да наблюдаваш този див представител на фауната да се разхожда насред населено място. Тръпката е неописуема.

Аз там не влизам. Всяка жаба да си знае гьола.
Наблюдавахме го докато изчезна. Шашардисани и доволни отидохме на разходка по търговската улица на Ламай бийч. Имах нужда от джапанки.

Място за споделяне и коментиране