Екскурзия до Метеора (Гърция) - Ден 1

Като всяко едно пътуване, което започва с малка крачка и завършва "някъде си" и при нас стана така. Решихме да се съберем къде що има роднини, да напълним колата и да отпрашим на двудневна екскурзия до Гърция следвайки маршрута София - Солун - Катерини - Лариса - Метеора - Солун - София. Решихме да нощуваме в Солун и да се поразходим из града. Сутринта отпътувахме от София и в ранния следобед бяхме в Солун. Настанихме се в х-л Nea Metropolis. Намира се в центъра, което беше идеално за нас. Също така е близо до църквата Св. Димитър - едно от местата, които искахме да посетим. При минусови температури в София, Солун ни предложи 6-7 градуса плюс.

Пред църквата "Св. Димитър"

Джик-так си бръмчим из Солун.
Марко-unstoppable

Си измислим някоя беля в "онова голямото нещо - Бялата кула"

Нека простотията бъде с теб.
Марко се опитва да даде най-доброто от себе си.

"Ти мен уважаваш ли ме?"
Паола се измори.

Лелеее, с т'ва как ще си бръмчим из Софията.
А как ми ходи на ръкавичките.
Катя се замисли.

Няма как  да се пропуснат тези магазини. Много са.

Изкушението е голямо.
Отдадохме му се, няма как. И не съжалявахме.

Марко, Паола и аз "летяхме"

В общи линии това ни беше престоят в Солун. Разходка из улиците, Бялата кула, "увеселеителният парк". Изморихме се от няколкочасова разходка из града.  Насочихме се към близката до хотела таверна. Едно закътано местенце на ъгъла на две малки улички с огромни прозорци и прекрасна гледка към течащият живот по улиците на Солун. Едни от първите нещата, които си поръчваме в ресторантите в Гърция са - гръцка салата, октопод на скара и узо. Гърците знаят как се правят тези работи и ги правят изключително вкусно. След вечерята изморени си легнахме да спим, че на сутринта ни очакваше път към Метеора.

Рано сутринта закусихме в хотела и отпътувахме за Метеора. Избрахме да минем през Катерини - Лариса - Метеора. Другият вариант предвиждаше да хванем магистралата за Игуменица и после да се отклоним към Метеора. Предпочетохме първият вариант, за да можем на светло да кривнем към морето. Решението беше правилно.
Планината Олимп. Никакъв action наоколо.
Явно Боговете бяха в отпуска.

Щом максимално доближихме морето, започнахме да се оглеждаме за възможни отбивки към някой paralia (плаж).

За  мое учудване водата се оказа относително топла.

Поли изпраща много поздрави на мама, тати и т.н.

Катя с Кота

Кота с Катя

Някой не ми позволи да направя нещо забранено.
Бунт чрез нацупване.

След като изкарахме половин час на брега до един закътан хотел, поехме към Метеора, понеже манастирите имаха определено работно време.

Наближаваме

Започнахме да катерим нагоре

Място за споделяне и коментиране

2 коментара:

1. Поздравления, че сте решили цялото семейство да отидете на една такава екскурзия.Метеора е страхотен избор.Тази година се надявам и ние с моите приятел да се организираме и да отидем.Изглежда като нарисувано място.Витрините със сладките неща е много изкушаваща.Спомням си и аз като бях но в Солун как се залепихме с моят приятелка на витрините на сладките магазинчета.Пожелавам ви още много пътешествия, в днешно време са рядкост роднини да пътуват заедно, всеки гледа поотделно да е някъде със своя компания.

ОтговорИзтриване
  2. Преди време като видях снимка на Метеора, реших, че това е някакъв монтаж.И не ми се виждаше възможно там сред тези скали,които са на високо и така по средата сред нищото да има сгради,къщи и рабзах няколко храма.Сега много ми е иска да отида и да видя всичко на живо.Поздравления за почивкат а ви с цялото семейство,. прекарали сте весело.Така от всичките тези снимки ни става ясно и на нас какво да очакваме когато отидем там.